Våran liten <3

litenv10

”Titta! Här! Den rör på sig! Ser ni? Titta! Den rör sig!” – skriker barnmorskan till under ultraljudet.
Vi kikar.
Och är helt tysta.
Sen börjar vi skratta, fnissa & krama varandras händer.

”Där är huvud, armar & ben, här är hjärtat, det som slår. Ni har en bebis där inne & den lever!” – säger barnmorskan igen.
Vi kikar.
Och vi ser. Vi ser huvudet, kroppen & de små små armarna & de små små benen.
Och skrattar igen.

Liten lever. I mig. Nu har jag förstått. Den finns där i.

Känslan att se på skärmen, obeskrivlig. Känslan att sen förstå att det vi nyss såg, är 2½cm långt.
Det är nästan ironiskt :) hur kan något så litet, så smått, ha armar & ben? Man såg att det var en människa.
Ett foster, en bebis, på väg att bli stor.

FAN VA UNDERBART! :)

Fick också veta att mina uträkningar stämde till preciiiiis. Sade innan att jag ”nog precis gått in i vecka 10”.
Och så rätt jag hade! Hon mätte & kollade det där på ultraljudet & skrattade & sa ”Det stämmer Du, du är i vecka 9+3”.
Alltså är jag in i vecka 10! Lustigt.

5 svar

  1. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH MALIN!!! Ja vill ju bara skrika här av lycka! va LITEN, helt otroligt, men ändå så stor! hur känns de? de går inte att förklara va? har vart där me.. MEN DEN FINNS! och de är på riktigt. Hälsa Pontus ett STORT grattis!

    Mamma Malin, de klirrar fint! PUSSSSSS.

  2. Tack Malin, din kommentar värmde verkligen! och sitter här med ett leénde upp till öronen! ;)
    Ja jag vet, reagera för mkt igår! som idag, skiter faktiskt it. De kommer alltid att pratas! ‘hon gör si och så..’ de får man helt enkelt ta! Men att dom drar in saker som handlar om Simon som ingen känner, känns jobbigt.

    Visst om dom kan tycka de ena och de andra om mig, jag har ändrats, är inte den jag va för 5 år sedan! men vill inte dom se det, så tänker inte jag bry mig om det. Och JA! Lucia ska ja fasiken också ut på! ;) Som sagt, med magarna i vädret och en läsk i andra! sen ska ja skratta åt dom.

    Hur känns de för DIN del? har du lugnat dig nu? den lilla lilla lilla finns faktiskt där! <3

  3. Hej gumman! :) kollade lite på din personliga blogg, gud va fint ni har det hemma! de är min dröm, och älskar eran inredning! Precis så som ja önskar att ha de själv, och ett HUUS!

    Ja, ang de där med bilder! JA! Vore så otroligt kul att ha lnågra ordentliga kort på sig själv, några som man inte tar ‘själv’. Och med med roliga och nya idéer!!!! :)

  4. Även om jag kanske inte är världens mästerfotograf så får du ha en ordentlig fotolektion med mig innan! HUR man ska fota för att få me de ‘rätta’ vinklar så ja lyckas få ett gäng bra bilder på dig! ;) lite halvsynd annars!! Men att ‘byta’ teman, och köra på lite olika? vore så jäkla kul!! :)

    Är helt extas nu…
    Mina scoones kommer brinna upp!

  5. ååå kärlek! :) Du kommer bli så fin. Och, förhoppningsvis ;), bebisen oxå =D Haha! <3

Lämna en kommentar